Maragall: "El nostre objectiu és recuperar la connexió educació-societat"

Us traslladem una notícia publicada al web http://www.aterrassa.cat/ :

El passat divendres, el Conseller d’Educació, Ernest Maragall, va oferir una xerrada a Terrassa per explicar als militants del PSC la Llei d’Educació de Catalunya. El Conseller va reflexionar sobre com l’educació “s’ha hagut de guanyar el pa durant molts anys i ningú li ha regalat res” i com, amb la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), “hem hagut de compensar anys de dèficit i insuficiències del País”. Maragall va ressaltar que en els 5 anys de Govern de Progrés s’ha realitzat una gran acció en l’àmbit de l’educació a tots els nivells i territoris, fent-ho amb “convicció positiva i ambició decidida, sense rendir-nos davant els obstacles”; i és que aquest projecte de llei modernitza l’educació apostant per l’autonomia dels centres públics, creant cossos docents propis de Catalunya i explotant al màxim les competències de l’Estatut en matèria educativa.La Llei d’Educació de Catalunya o LECLa Llei d’Educació de Catalunya (LEC) era un dels mandats del Pacte Nacional per l’Educació (PNE) i neix davant una Catalunya que “en 30 anys ha canviat radicalment degut al creixement econòmic i social. Un creixement que fa que el que fa 15 anys vèiem com una cosa normal i acceptable ara ho trobem intolerable”. Segons el Conseller “a Catalunya comptem amb un sistema educatiu amb molts elements positius: capacitat, valors i un servei d’integració i cohesió social molt important que no se li ha reconegut prou” Maragall creu que tots aquests elements positius “han de ser el punt de partida i s’han d’acompanyar de l’anàlisi de tot el que l’educació ha d’afegir i rectificar”.La LEC aposta per un Servei d’Educació de Catalunya on els centres públics i concertats participin dels criteris d’equitat, excel·lència i coresponsabilitat -apartant-se de l’antiga concepció divisora entre escola pública i escola privada/concertada- i garantint-los la suficiència econòmica pel seu funcionament, respectant el dret a la lliure elecció del centre dels ciutadans, i el dret a l’ideari propi de cadascun dels centres educatius, independentment de la seva titularitat.La LEC fa una aposta decidida per la modernització de la gestió dels centres públics. El text dota d’autonomia als centres, fet que els permetrà tenir marge de gestió del currículum (per poder amollar-lo a les necessitats dels seus alumnes), autonomia pedagògica (per millorar la capacitat de gestió de les aules), en la gestió de recursos humans i econòmica. Cada centre haurà de tenir un Projecte Educatiu de Centre (PEC) i els directors hauran de presentar un projecte de direcció, que serà aprovat pel Consell Escolar, en el que es detallarà la gestió del projecte educatiu del centre. El Govern crearà l’Agència d’Avaluació de l’Educació, una entitat que esmerçarà els seus esforços a avaluar els projectes educatius i que farà propostes a l’administració competent per millorar els currículums generals i els de projecte educatiu. Es vol així “una escola de proximitat”: crear una xarxa de centres educatius al territori i una suma intel·ligent de centres amb la finalitat de “recuperar la connexió educació-societat” ha ressaltat Maragall matisant que: “proximitat no vol dir control polític sinó més capacitat de reacció, agilitat de gestió i una major planificació de l’educació”.D’altra banda, els mestres de l’AMPA i la direcció del CEIP Serralavella d’Ullastrell han aprofitat la presència del Conseller per entregar-li el manifest que es va llegir el diumenge anterior en un acte reivindicatiu per demanar la construcció d’una nova escola al poble.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s